Wednesday, May 6, 2009

buat lawak

Pada satu petang yang damai Rasullullah bersama Saidina Ali dan Usman sedang berehat-rehat sambil memakan kurma. Ketika sedang leka memakan kurma, Saidina Ali meletakkan biji-biji kurmanya di hadapan Rasullullah tanpa baginda sedari.
Maka Ali pun berkata " Ya Rasullullah, banyaknya yang engkau makan..." sambil menunding jari pada biji kurma yang banyak terkumpul dihadapan Rasullullah. Baginda tidak melatah mahupun gelabah. Dengan cool baginda berkata, "ya memang banyak, tapi tidak seteruk tuan hamba. makan kurma sampai biji pun tidak ada" Rasullullah terus memakan kurma dengan tersenyum.
********
minggu lepas aku balik rumah....
lama tak jumpa ibu dan ayah...
rindu jugak...
hahahaha..
so hari sabtu tuh ade kenduri kat rumah mak intan.
majlis cukur jambul anak abg Boboy...
then, lepas kenduri kitorang singgah di rumah mak teh.
**********
Situasi 1
Sang kamen: best ko poei langkawi
Makteh: sodeh..
Sang kamen: la kenapa pulak tinggal kek mano?
Makteh:tinggal kuah
Sang kamen: bukan best ker dekat sikit nak shopping-shopping
Makteh: best apo eh, kuah yo yang tinggal, lauk-lauk semuo abeh...
Sang kamen:......
************
Situasi 2
Pakteh: ekau kek no skang yep?
Sang kamen: den kek USM lagi, ado satu sem laei
Pakteh: bongak!
Sang kamen: la betul lah.
Pakteh: bongak! den tanyo ekau kek mano? kek umah den la. Bilo lak den tanyo ekau blaja kek mano..
sang kamen:........
*******************
*bongak = pembohong besar
*kek = kat

3 comments:

Haf said...

hahaha!!!lawak2...tp kan tang situasi 1 tu aku xphm ar...ko update gak blog ko akhirnye ek.baghosss2!!!!

kamen55 said...

situasi satu tuh aku baru dapat tau makteh aku gi langkawi.. mase tuh die dok kat hotel kat Kuah... ces terkena aku...

Haf said...

ooo,aku dah paham dah skrg ni,ngahahahahhahaha!!!