Wednesday, March 4, 2009

jom main pondok-pondok

aku x nafikan dulu masa kecik-kecik aku suka main pondok-pondok dgn kawan2 dan kakak aku....pada mula2 aku mula berjinak dan berkecimpung dalam permaianan ini adalah pengaruh kakak ku sendiri....aku akan jadi org suruhan kakak aku untuk mendapatkan bahan masakan....antaranya daun bunga kertas mak aku, dan daun kari mak aku jugak.....namun tahun demi tahun kitorang semakin expert untuk memasak telur rebus dan roti tepung bakar....untuk memainkan permainan ini korg memerlukan satu port yang bagus....baik untuk pengudaraan dalam pada masa yg sama terlindung dan sedikit tersorok... ini adalah untuk mengelakkan xtvt ini dikesan oleh mak bapak korg.......dan di kuarters tempat aku membesar dulu ade satu pokok yg memenuhi semua kriteria2 tadi....pokok tu sgt besar dan bile malam agak menakutkan jugaklah...selain dari main pondok2, kitorng jugak selalu main congkak, main guli, main konda-kondi.....dan pokok tuh jugak lah yang jadik port kalau kitorg bergaduh ....tapi serius aku x sangka main pondok-pondok pun boleh sampai tahap mcm ni (klik sini)

No comments: